Bangkok

Igår började resan mot Bangkok, åt frukost på vårt frukostställe i Koh Samui och sen tillbaka till hotellet och drog ner väskorna. Fick betala en natt till i receptionen för vi hade räknat fel och märkte då att killen som checkade in oss lurat oss och vi fått betala 100 bath extra/natt men det kunde dom inte göra nåt åt för han hade skrivit annat på kvittona som vi INTE fått kopior på så nu har man lärt sig nåt :/ Kl. 12 hoppade vi in i taxin som skulle ta oss mot färjan. Smock full taxi med 11 pers och väskor tillhörande alla

och sen en timmes färd mot båten. Ca 2 timmar tog det över till fastlandet.

Framme där fick vi hoppa på en buss för att åka in till Suratthani och blev avsläppta på ett litet matställe där vi skulle vänta i 1½ timme till på nästa buss som skulle ta oss mot Bangkok, beställde in lite mat och fick pyttesmå portioner och sen en massa väntande. Hann bli kissnödig och var så illa tvungen att gå på toa, och alla som vart i Thailand tror jag håller med om att när man är på resande fot så håller man sig så länge som möjligt för på alla ställen utom hotell och större matställen har dom SKITÄCKLIGA toaletter som men helst inte går på i onödan. Har inte hunnit med att få ett kort på nån för man vill ut så fort som möjligt därifrån. Det är en liten porslinsgrej som är ca 1 dm hög med plats för fötterna på sidorna och en ränna i mitten där man ska göra sina behov. Det plaskar upp på fötterna och benen på en och oftast finns det inte papper på dom (förstår inte hur man ska kunna göra nummer 2 på en sån toa) när man är klar ska man håva upp vatten ur en typ tunna med en plastbytta som man sen ska spola med, och bara tanken på alla som tagit i den och vart i det vattnet får en att vilja låta bli!!! Så alltså håller man sig in i det längsta :P
Sen när det började närma sig tidpunkten och vi trodde bussen skulle komma så blir våra väskor upppackade på en liten liten tuk tuk och vi får träga in oss typ 10 pers där, en får stå å hänga bak på för att vi inte får plats, sen bär det av i fortast möjliga takt rakt ut i ingenstans för att bli avläppta ute i skogen och sätta oss att vänta IGEN. Busschauffören står och duschar bakom ett plank när vi kommer och vi sätter oss på nå träbänkar och blir uppätna av mygg i en halvtimme medan han donar klart.

Sen får vi hoppa på bussen och får vänta i ytterligare 20 minuter för att det ska komma fler folk säger dom. Men efter ungefär en halvtimme åker vi ändå utan att det kommit fler folk. Efter 12 timmar på bussen, nån timmes sömn, på en väg som känns ungefär som att åka skärsåvägen fast mer ojämn och med massor av gropar, i ungefär 130 km/h och jäkligt mörbultade blir vi avläppta mitt i bangkok. Busschaufförer spriger fram till oss och vill bli anlitade och vi säger var vi ska och ingen vet var det är men en karl säger att han vet så vi bestämmer pris och hoppar in för att få komma iväg. Men det visar sig att han inte har en aning om vart vi ska och Ning & Leffa svarar inte i telefon och chauffören kan inte ens uttala namnet rätt på vårt hotell men till slut ringer han upp en kille och vi får prata med han i telefonen och efter en haltimme/timme är vi framme iaf. Får vänta i ytterligare en kvart för att få checka in eftersom man inte kan göra det förens efter kl. 06.00
Efter att ha sovit några timmar går vi ner för att få i oss lite frukost, det första jag ser när jag tittar ut är en stor Oriflame skylt :D

Sen bestämde vi oss för att åka till MBK Center, ett stort varuhus, och kika lite eftersom vädret inte var så bra ändå. 7 våningar stort var det!!!

Såg lite roligt på vägen dit:
En vovve som såg ut att sova såå skönt fast lite obekvämt kanske :P

Och R såg en sån fin byggnad :P (eller så var det skyltarna)

Shoppade lite där, hittade lite mer presenter, och så käkade vi lite.

Nu på kvällen har vi bara tagit det lugnt, kollat in kvarteret lite och nu blir det sova. Imorgon ska vi upp till kl. 7 för att åka till floating market och kika lite, det ska bli intressant. Sen ska vi gå på spa här på hotellet, för vi fick gratis-kuponger dit :)

Kram kram och tack grannen Kjell som vart upp till oss och skottat!!! :)

Sista dagen på stranden

Imorse gick vi upp som vanligt och bort till vårt frukost-ställe och kakade innan vi begav oss till stranden. Hann ligga ett par timmar sen kom en regnskvätt och vi höll ut och badade en stund till och han med en gnutta sol till innan nästa moln kom, och då vart det hällregn!!! Så vi packade ihop och gick hem.

Våran glasskille som alltid sjunger och dansar när man ska köpa glass :D

Robert badar/solar :)

Igår träffade vi på min barndomskompis Johanna och hennes man på stranden, jättekul var det att få pratas vid en stund, synd att man inte ses oftare!!

Nu har vi packat ihop våra saker för imorgon drar vi till bangkok, för att sen åka hem på tisdag, ska faktiskt bli LITE skönt att komma hem till vardagen igen efter en månads semeterliv :)

Pratade med min pappa i telefon idag och hörde efter hur mycket snö det kommit och om han kanske kan fixa lite skottning innan vi kommer hem. Det har kommit så pass mycket så att taket på Maskincenters förråd har rasat in :S han ska åka hem i helgen och skotta åt oss! Tack pappa!

Jo åsså glömde jag bort en sak till som jag handlade på stranden som jag skrev om i förra inlägget, en vit klänning som var jättefin, har den på kortet vid restaurangen i förra inlägget!

Lördagen den 6:e tänkte jag och R ha kalas för oss båda, så alla som känner för det är välkomna!!

Hörs i Bangkok!! :)

Kram, saknar min familj, men snart ses vi!!! :)

Stranden

Imorse tog vi lite sovmorgon och klev upp vid halv elva. Gick sen till vårt frukost-ställe och kakade lite och kollade där sen på resepriser och alternativ till bangkok och bestämde oss sen för buss, det var billigast!! Så på fredag drar vi till bangkok.

Gick sen ner till stranden och inväntade Ida & Malin. Hyrde stolar vid en bar så vi drack lite oxå och vart kvar ända till fyra. Jag och Ida stekte oss i solen i 4 timmar så nu har man bättrat på brännan lite, ska påt igen imorgon bitti, vill ju vara riktigt brun när man kommer hem. Vågorna var suoerhöga idag och ville gärna klä av en så det blev mest solning idag och bara i och svalka sig snabbt emellanåt :D

Å herregud vad strandförsäljare det finns här, och jag är ett sånt lätt byte för jag vill så gärna kolla vad dom har och sen är det så svårt att stå emot!! :P Jag & R köpte ett överkast i silke SUPERFINT, och sen köpte jag en sjal lite så där impulsivt men jag behövde en och den var fin :) Sen köpte jag och Ida armband tillsammans för vi fick 6 st för 100 bath, alltså ca 20 kr :O

Sen ignorerade jag och blundade när resten kom förbi för att slippa undan frestelsen :P R köpte en glas oxå av en skitrolig kille som sjunger och dansar :D

Sen gick vi hem och gjorde oss iordning och förfestade lite på rummet igen innan vi gick till en restaurang som vi hade fått flyers till om 4 rätters. God mat var det men det var egentligen 8 rätters så nu behöver man inte äta igen på ett tag :P

Nu blir det tidig kväller, skittrött och ska upp imorgon till stranden klockan 10 :)

Kram kram

Koh Samui

Det har hänt lite sen sist!! Har inte kunnat blogga eftersom vi inte vart stilla på samma ställe så länge och vi inte har haft nån internetuppkoppling på rummet förens nu och den är inte superbra nu heller, men alltid något!!

Åkte ju från Karon på onsdag och vidare med buss till Khao lak, tog ca. 2 timmar. Klev av bussen och gick och käkade, supergott var det!!! Sen gick vi neråt stranden och var in och kikade på alla möjliga ställen på boende men det enda som var under 1000 bath på den gatan var ett familjerum där vi skulle få bo alla fyra i samma rum och det var inte tänkbart!!! Sen hade han ett annat alternativ som han visade oss som skulle gå på 500 bath, MEN där skulle man få sova på golvet på en strandmadrass, utan möbler och en toa som luktade piss, svaret blev NEJ. Resten av hotellen kostade runt 2500 bath och det var inte enligt vår budget!! Åkte med taxi till en annan gata som hade lite guest houses men där var det lika dyrt så efter två timmars promenad och sjöblöt av svett satte vi oss vid en bar och drack lite vatten och pratade men han som ägde stället och han hade fullt på sina rum men han skulle kolla upp och oss (tror han tyckte synd om oss med alla väskor och allt) och så fick vi gå runt hörnet och fick ett fint rum på ett hotell för 800 bath så vi bokade en natt där. Tog en dusch och sen drog vi ut för att kolla in livet i khao lak. Knappt en människa såg vi så vi gick in på ett massageställe och fixade naglarna igen alla vi tjejer och R tog en massage. Tjejen som målade våra naglar var superduktig, helt sjukt!!! För 300 bath fick man nagelvård på fötter och händer och naglarna målade och pyntade. Jag tog vitt på fötterna med glitter på och stjärnor på händerna.

Malin ville ha batman på sina naglar men tjejen visste inte vad det var så R gick och laddade ner en bild på datorn och kom med den och visade henne så då fixade hon det, vart helt sjukt bra!!

Gick sen över och tog oss ett kvällsmål med mat och bestämde oss för att dra vidare nästa dag eftersom khao lak var det sämsta hittills.

Gick upp till vägen när vi vaknade och satte oss och väntade på bussen som skulle komma "snart". Satt utanför en affär och blev genast kompisar med tjejerna där. Hann gå igenom butiken grundligt och det blev ett hårband och en solfjäder med doft :)

Efter ca tre timmar kom bussen. Efter fyra timmar i den var vi framme i surrathani, skithungriga. Blev avsläppt utanför en "resebyrå", Mr cheap. Han fixade båtresa åt oss till Koh Samui. Fick hoppa in i en taxi blixtsnabbt och i ilfart mot hamnen eftersom sista båten strax skulle gå. Åkte tuk tuk och det går itne så fort så vi for in till taxiägaren och bytte bil till hans pickup, lastade upp alla väskor på flaket och klämde in oss i bilen och i ilfart mot hamnen, kändes som att vi sladdade in på grusplanen och han in och fixade biljetter till båten och sen ner till själva hamnen och hann precis, båten släppte precis av folk och vi fick kliva på! Kissnödiga och superhungriga. Tog oss en burk nudlar allihop som var det enda i matväg i kiosken och så lite chips :P Efter 2 timmar var vi framme. Nästa taxiresa stod på tur fram till stranden där vi skulle bo, Chaweng. Riktigt fint ställe och hittade efter många om och men ett hotell för 1000 bath natten. En dusch sen vart det sängen!!! Så efter ca 8 timmar i buss, taxi och båt är vi nu framme på en helt underbar ö, så det var det värt. Nu är det fem dagar kvar till nästa resa mot Bangkok :)

Första dan tog vi frukost på första bästa ställe, gott var det, och riktigt mysigt ställe.

Dagen tillbringades på stranden och sen genom att utforska allt runtom hotellet. På kvällen hittade vi till en isbar. Skitcoolt ställe. 40 ton is från canada hade det gått åt. Innan vi fick gå in i den så kollade vi på en hypnos show. Ida och Malin var med. Vet inte om jag tror så mycket på sånt men vissa verkade det funka på :D

Efter en 2 timmars show och en massa drinkar senare fick vi gå in i Ice Bar. Hade genoom alla drinkköp samlat på oss tre fria inträden dit :D Skitcoolt ställe!!! Måste upplevas om man ska hit!!

Sen när klockan blev över tolv blev det Roberts födelsedag och vi fixade så att dom gjorde en special-drink till han :D

På Lördagen klev vi upp i tid och vi tjejer gick ner och fixade en liten överraskning. Det blev fotbollsgolf, riktigt kul var det fast man inte gillar fotboll.

Idag hyrde R och Leif & Ning som kom igår moppe och åkte runt ön och kollade lite. Vi tjejer gick till stranden och stekte oss lite och försökte bada, men det gick såna stora vågor så det gick nästean inte att bada nå. Så när vi kände oss nöjda så gick vi till 7 eleven och köpte oss lite sminoff ica och gick till hotellet och hade lite förfest :D Lyssnade på musik och drack lite tills dom andra kom tillbaka. Sen gjorde vi oss klara och gick och åt lite och sen har vi gått och kollat lite i affärer. Har köpte presenter nu till alla tjejer och en till Samuel.

Nu är klockan halv två på natten, det här tog sin lilla tid med en sån seg uppkoppling!!!

Kram på er mina nära och kära där hemma, saknar er!!!

Phatong

Vill börja med att tacka för alla gratulationer!!!!
Vaknade upp imorse och tittade på ringen det första jag gjorde och har hållit i den hårt idag för jag är livrädd att jag ska tappa den :P Är superlycklig!!

Idag efter frukost var vi ner till stranden igen och solade och badade lite för att bättra på brännan lite :)

Vågorna var rätt höga och det var superhärligt att ligga i vatten vid strandkanten och flyta med strömmarna av vågorna!!

När vi kände oss nöjda gick vi upp mot hotellet och tog oss en bit mat på en restaurang på vägen.
När vi gick uppåt  och hissen fortfarande inte var lagad så stannade vi halvvägs upp i poolen och tog oss ett  dopp där med för sista gången innan vi gick resten av vägen upp och tog oss en dusch. Sen vilade vi en stund innan vi drog iväg till Ida & Malin i Phatong och hälsade på och kollade läget där. Tog en taxi utanför hotellet här och hon som körde hade en dvärg pinscher som vi vill ha, skitsöt!! 2200 bath hade den kostat, alltså ca 500 skr :O

Vi bestämde möte med kusinerna vid hard rock cafe

Gick runt lite på gatorna där och kikade lite och köpte en present och en ring till mig själv och så tog vi en pizza.

Stannade och kollade hos en kille som sålde dvd skivor och så sa han att han hade fler inne i sin butik så vi följde med, kom in i en skräddarbutik och funderade var sjutton alla filmer var och så öppnade han en liten dörr och bad oss komma in och vi kom in i ett rum som var tokfyllt med filmer fulla väggarna så det var bara att välja och vraka, hittade en del!! 60 bath styck, ca 12:- :D
Sen gick vi hem till Ida & Malins hotell och förfestade lite och sen drog vi till Håkans bar :D

Vi fick vara med när dom filmade och vi skulle beställa varsina drinkar (som vi inte behövde betala för) hoppas innerligt att det inte kommer med i programmet, ska streck kolla på det sen kan jag lova :S

Sen tog vi en tuk tuk hem och packade ihop våra saker, imorgon drar vi till kho lak vi fyra!!

Kram på er från ett 33 gradigt thailand!!

Den lyckligaste dagen i mitt liv!!

Idag är den lyckligaste dagen i mitt liv!

Jag & R fölovade oss på stranden idag!!!

Vi planerade det redan hemma och bestämde oss när vi var i ao nang. Vi gick runt och kollade priser hos olika guldsmeder och bestämde oss senare för en och beställde ringar där. Det var riktigt svårt att välja för det fanns så himla många fina men till slut var vi överens och bestämde ett datum när vi visste att vi skulle vara själva och som skulle graveras in och det blev dagens datum!

Dagen började med frukost vid 10 nere i frukostbuffén här på hotellet. Sen gick vi ner till stranden och solade och badade en stund tills vi kände oss nöjda.

Måste oxå bara lägga in en bild på den fulaste bikinin på stranden, på den tjockaste människan på stranden :P Tilläggas ska oxå att den var genomskinlig framtill!! :D

Då gick vi tillbaka till hotellet och gjorde oss fina och gick sen ner till byn och åt på en restaurang som vi vart på förr som vi visste hade bra mat. Tog en drink till och sen när vi var klara där gick vi till ett massageställe och tog varin massage där, R tog Oil massage för hela kroppen och jag tog Foot massage. Riktigt skönt tyckte vi båda att det var. Sen gick vi tillbaka till hotellet och hämtade ringarna och begav oss neråt stranden och väntade på solnedgången medan vi tog en drink på ett ställe bredvid stranden. Jag tog en Pina colada som var jättegod och R tog en chang som vanligt :) Sen när solen gått ner gick vi och köpte oss en lycky baloon och gick ner till stranden och bytte ringar och skickade upp ballongen samtidigt som vi önskade oss något :)
Knäppte kort på ringarna och skulle skicka mms till alla där hemma men det fungerade inte så vi fick ringa till de närmsta istället, alla var jätteglada för vår skull och grattade oss så mycket!! När vi kände oss nöjda och hade lyssnat lite havets brus gick vi tillbaka till hotellet och satte oss vid datorn nere i lobbyn och pratade med några på facebook och berättade att vi förlovat oss och fick många gratulationer!! Sen tog vi oss ett mål mat, R en pizza och jag en club sandwish i restaurangen på hotellet innan vi nu gick upp på rummet för att prata lite på msn och jag blogga.

Det här är den lyckligaste dagen i mitt liv!!! Jag är förlovad med min stora kärlek Robert, kan det bli bättre!?

Kramar från den just nu lyckligaste människan på jorden :)

Phuket ocean resort

Nu kommer inlägget med lite bilder!!

Sista dagen i ao nang i krabi så gick jag och R ner på stranden och badade och solade.

När vi kände oss nöjda gick vi upp till våra vänner på nummer sju och R tog en timmes massage av en superduktig tjej och jag gjorde om mina naglar av lill mamma, hon är så himla gullig och det var med tårarna i halsen som jag gick därifrån efter att ha kramat om henne ordentligt och hon ville att vi skulle komma tillbaka nästa år! Skulle vara riktigt kul att göra det och kanske få se hennes bebis som kommer om ca tre månader!! :)

Sen gick vi hem och packade ihop alla våra saker!
Kvällen spenderades i baren med alla vi kände där.

Fredagen gick vi upp vid åtta och gick och handlade frukost på 7 eleven och åt den på popeye medan vi väntade på att alla skulle samlas och taxin komma och hämta upp oss för avfärd mot Phuket - Karon beach. Efter ca tre timmars bilresa och lite letande var vi framme. Verkade vara ett riktigt flott hotell vid första anblicken!! Blev avsläppt utanför dörren

och fick sen väskorna inburna, då var vi 10 stycken med lille William. Fick en välkomstdrink medan alla skulle checka in. Vi hade det ju rätt lämpligt som bor gratis fem nätter eftersom det är ett best western hotell och R har bokat frinätter som han samlat ihop i sverige.
Utsikten från vår balkong

Leif och Ning, Ida och Malin hade varsina rum en natt och sen bokade dom en natt extra och prutade ner priset lite pga standarden och sen Tobbe, Sippan, Williman och Pottan bokade rum på hotellet bredvid för att det var lite billigare där!

Poolerna

Och "våran" pool som ligger längre upp som man bara behöver gå halvvägs till :P

Imorse åkta alla de andra, Ida & Malin drog till Phatong för att möta upp lite vänner som vi träffade i Ao nang och Leif & Ning drog iväg uppåt och ska fixa papper till Ning så hon kan följa med till Sverige (där går det undan :P ) . Vi blir kvar här till på onsdag och ska bara ta det lugnt i ett par dagar!!

Hatar thailändska mygg måste jag oxå tillägga, har bett över hela benen!! Kliar overkligt mycket men har nån salva nu som jag stryker på så det slutar klia iaf en stund!

Hissen är fortfarande inte lagad så vi får fortfarande spring upp för alla trappor :( Har jag inte gått ner i vikt inder de här tre dagarna då vet då inte jag!!!
Längst upp där på bilden bor vi, ochnu är det så att det är inte bara en trappa upp utan det är gångar hit och dit och trappor att alla håll och kanter!! :@

Vi kan fortfarande inte surfa uppe på rummet för kablarna är inte dragna upp dit skyller dom på. nu surfar vi iaf med egen dator i lobbyn, men det skulle dom ha lika mycket pengar för så nu har vi klagat och ska få prata med chefen imorgon och hoppas på att få gratis internet!! *håller tummarna*

Kram på er alla, saknar er fortfarande lika mycket men längtar fortfarande inte hem!! :P

Måste bara visa en sån rolig grej, dom säljer bensin på flaska utanför hoteller :D

Phuket - karon beach

Nu har vi lamnat ao nang och akt vidare till Phuket - Karon beach, kanner oss inte rikigt hemma an, kanns lite mindre tycker jag och sa har man inte lika nara till allt. Allt hinner val forandras eftersom vi ska vara kvar i 5 dagar och vi kom hit imorse, men an sa lange kanns ao nang battre!

Sjalvklart fick man ju bli forbannad det forsta som hande. Hissen fungerade inte och vi bor sa klart langst upp, och 1000 trappsteg typ i den har hettan ar inte roligt att ga, forhoppningsvis ska den bli fixad imorgon! *hoppas*

Nasta grej var internet. Det ar ju sa lampligt nar det fins tradlost da man kan sitta pa rummet och surfa och prata med nara och kara over msn och sa har man svenskt tangentbord sa att man kan se vad som skrivs riktigt, nu far man gissa sig till vissa saker kanns det som och sa kan jag latt lagga in bilder!! MEN det var na fel pa na kablar sa dom i receptionen sa vi kan inte fa internet pa rummet, kanske imorgon eller pa sondag!! Ar ju inte sa kul att behova springa upp och ner i alla trappor utan hiss for att kunna anvanda internet, och sen blir det ju sa sent oxa nar man ska prata med er dar hemma pga tidsskillnaden, och da ar det ju lampligt att ha pa rummet!! Men icke, sa hoppas att det fixas snart!!

Nasta anda var nar jag pratade med mamma i telefon om en massa viktiga saker om huset och pengarna som man laddat med tar slut i ett nafs!! Kanns inte som att jag hann prata klart!! :( Kan inte ladda telefon hela tiden heller for det kostar ju en del.... men men.....

Ja jag vet att det blev ett valdigt negativt inlagg men jag ar sur nar det ska krangla, allra helst nar man bor pa ett dyrt hotell som man tror ska vara toppen och sa kanner man att det var battre innan nar man bara bodde pa ett guest house!! :@ Trakigt inlagg utan bilder oxa men sa snart vi far igang internet pa rummet kommer det bilder, orkar inte fixa med det nu pa en dator med thai som man inte forstar ett smack av!!

Saknar alla er dar hemma, men vi langtar inte hem!! :D

Till lilla mamma dar hemma, vi lever och har det bra och jag ringer sa ofta jag kan! Du kan ju iaf se har vad vi gor har pa bloggen sa slipper du vara sa orolig!! Hoppas det ar ok sa lange tills nasta samtal!! Stor kram!!!

Moppe

Imorse hyrde jag och R en moppe och åkte runt lite! Visste inte vad vi skulle hitta på först för stranden kändes lite tråkigt igen och sen var det lite molnigt så vi valde moppe idag! 40 skr för ett dygn så det var inte ens värt att pruta på!! :)

Åkte till Krabi och kikade runt lite, riktigt mysigt var det! Åkte väl ca 10 mil. Varmt som attan var det så jag har småå blåsor på rygg och ena armen :S Men efter en kall dusch vart det bättre, lite kvar än och det kliar som satan och jag har börjat flagna lite men imorgon blir det stranden igen och så ska jag knäppa kort på min lill mamma som jag har träffat där på nummer sju! Så himla söt liten dam som är sååå himla gullig, vill träffa henne igen och säga hej då innan vi drar till phuket på fredag! Det var hon som målade mina naglar en dag förra veckan samtidigt som vi tog massage :)

Mina naglar

Over and out

Snorkling

Idag har vi vart ut på en snorkeltur runt phi phi islands.

Första stoppet var på monkey bay där vi fick snorkla runt lite blend en massa fiskar, jättehäftigt var det, var lite skraj först för vi såg en manet men det simmade iväg så sen kunde man slappna av :)

Nästa stopp var vid Viking cave, det var inte så intressant, fick inte gå in utan bara titta från båten och knäppa kort.

Nästa var vid Lohsamah bay eller om det var Pileh bay, inte heller så intressant, vi åkte in och kollade lite med båten bara och knäppte kort och fick se där The beach spelades in....

Åkte vidare till Maya bay, där vi fick sola och bada lite och snorkla om vi ville, vi utforskade lite istället :) Där spelades även delar av The beach filmen in :) Var så inibomben med folk där så det var inte så kul!

Sen åkte vi till Phi phi don island och åt lunch buffe, det mesta var skitäckligt men det fanns spaghetti och köttfärssås som var gott. Sen kikade vi lite i "affärer" och sen satte vi oss och tog en öl/smirnoff på en servering. Efter vi druckit upp gick vi och badade och solade lite på stranden och väntade på att båten skulle komma in och hämta oss :)

Vidare sen till Hin klarng och fick snorkla på öppet hav, oxå skithäftigt!!! Fick se korallrev och en massa fiskar, riktigt mysigt var det.

Sista stoppet var sen på Bamboo island, så härlig ö, kritvit sand och vi solade, badade och snorklade blande n massa fickar och koraller. Sen utforskade vi ön lite innan det var dags att åka hem.

En superhärlig dag hade vi!!!

Kramar till er alla där hemma, och mamma självklart saknar jag min familj mest!!! Tror det måste vart så självklart för mig så jag glömde det i förra inlägget, sorry!! Och tack för hjälpen med huset, det betyder så mycket för oss att vi får hjälp med det!!

Elefant ridning i djungeln

Idag har vi vart på elefantridning i djungeln. Riktigt spännande och roligt var det! Var så härligt att sitta på elefanten! I ca en timme satt vi på ryggen på elefanten runt på en tur i djungeln.

Efter elefantturen var vi och kollade på  lite fiskar och krokodiler.

En himla mysig dag!!!

Kram på er!
Har det toppen vill jag bara tillägga :) Saknar alla mina vänner och mitt gudbarn Elina och hennes familj!!

Au nang

Nu ar vi framme :)

Resan var rikigt dryg men det var det helt klart vart!!
Tag till Arlanda forst sen tre timmar till Istanbul. Vanta dar en timme sen flog vi vidare till Bangkok, ca nio timmar tog det. Nar vi kom dit forsokte vi fa tag pa flyg till rabi med det fanns inget forens den 5:e sa da kollade vi pa tag men det fanns inget som passade oss sa da hyrde vi en taxibuss med chauffor. Skulle ta ca 8 timmar, med tids och langduppfattningen har ar inte den basta sa det tog 12 timmar med mat och kiss pauser! :O Helt slut nar vi kom fram men det var det vart att fa komma fram direkt pa plats!! :)
Stannade pa en toa pa vagen och det var det varsta jag har varit med om sa jag drack inte mer efter det. Var en lag grej med en ranna i mitten som man skulle sta pa pa siforna och kissa ner i rannan. Fy fan, stankte upp pa fossingarna och sen fanns det ingen spolning sa bredvis den ackliga saken fanns en vatten behallare med en plast skal i som man skulle fiska upp vatten med och sa kallat spola med, och framforallt inget papper!! Kande mig sa vidrig nar jag kom ut, som tur var hade jag med handsprit som jag hade pa mig overallt nar jag kom ut!! Men sen nar vi stannade och at sa hade dom riktiga toaletter och handfat sa dar tvattade jag av mig som sjutton :)

Bor pa ett litet mysigt guest house som heter Popeye, Har fint rum med AC och flakt som vi har pa pa natten. Har handlat en hel del redan och ater gott hela tiden!! Tog helkropps-massage forsta dagen och fot massage och fotscrub.

Vadret hittills har vart sadar, oftast regn, men det har vart skont sa man har kunnat vanja sig innan solen kom idag. Solade och badade i havet och sen tog jag och kusin Malin helkropps-massage igen i en timme och sen fick vi naglarna malade med blommor pa. 100:-, inte helt fel.

Och forresten min fodelsedag var helt ok. Vi strasade runt pa stan och shoppade lite och at pa en bra restaurang och sen fick jag present av Ida, Malin och Leif. Ett elefanthuvud i tra som jag hade kollat pa, jattefint. Sen fikade vi lite kakor som jag kopte!

Nu ska vi tillbaka till hotellet och dricka nan drink innan vi ska sova. Imorgon ska vi till en o som heter ray lei (ar inte saker pa stavningen) med bat. Hoppas pa fint vader!

Kram pa er!

Gott nytt år, nu drar vi till Thailand!!

Idag åker vi!!

Igår kväll firade vi nyårsafton i princip nykter, jag drack nån cider bara. Madde var här med oss. Hon och jag träffades på stan och fikade på Wayne´s, hon hjälpte mig med mitt projektarbete och jag bjöd henne på fika :)
Sen gick vi till alen och handlade till mat som vi skulle göra senare tillsammans. Sen åkte vi hem till brorsan och lämnade tillbaka en tröja som han glömde här förra helgen och jag sa hej då på en månad.
När vi kom hem fortsatte jag och fixade klart projektarbetet med hjälp av Madde. Vart faktiskt klar så jag skickade det till Samaporn i klassen som lovat att hjälpa mig med att skriva ut och lämna in det åt mig eftersom jag är borta! Så himla snäll hon!! :)
Sen gjorde vi lite mat då: fläskfilé och rotsaker i ugn och grönpepparsås & hot bearniese till, rikigt mumsigt var det!
Till maten kollade vi på Småstadsliv 2, den kan ju inte ses för många gånger, en massa skratt blev det :D Längtar tills vi ska på premiären av 3:an den 26/2, ska bli såååå kul!!
Sen klöpp jag R och sen spelade jag och Madde TP medan vi väntade på att klockan skulle slå tolv, kollade på nyårskaramellerna med Gry oxå.
Vid tolv skjutsade vi hem Madde för R hade ju inte druckit nåt och sen åkte vi och sa hej då en sista gång till pappa & Mia innan vi åkte hem.

Var lite svårt att komma till ro och somna igår, har ju tusen saker i huvudet, åsså är man orolig att man ska glömma en massa saker!! Somade strax innan 2 efter att ha läst halva boken utan att bli trött kändes det som.
Halv åtta ringde klockan. Vill kliva upp i tid och kunna ta det lungt och slippa stressa. Nu har vi iaf packat klart och nu hann man ju till och med skriva ett sista inlägg :)

Nu ska jag plocka lite innan mamma kommer och hämtar oss vid kvart i elva.
11.26 går tåget mot arlanda.
17.25 går planet mot istanbul för mellanlandning
23.40 går sen planet mot bangkok
Sen hoppas vi på att hitta ett bra flyg mot Krabi sen där vi ska bosätta oss i en månad :)

Ha det så bra alla, det ska jag ha! :D

Håll utkik, har datorn med mig så mycket möjligt att jag hinner med att blogga nån dag!

Kram på er!

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu
Spela poker, casino, bingo m.m online. Massor av bonusar på Bonusar inom Poker, Casino, Slots med mera - PokerCasinoBonus